Valpar!

Igår märke jag på Dolly att något inte var som vanligt hon var lite mer orolig lite annorlunda så jag åkte hem till henne varje rast från jobbet. 
Något var inte som vanligt så de allra sista inköpen inför valpningen gjordes på kvällen bla mjölkersättning för valpar (om hon inte skulle kunna ge di/tillräckligt mycket di) och madrassen rullades ut berdevid valplådan. 
Rena handukar, liten sax, en gångs handskar , handsprit, våg, papper och penna var lite av de sakerna som radades upp i valprummet. 
Klockan tre på natten väckte Dolly mig med att trycka sin blöta nos på mig, då började hon få små värkar. Hon ville gå ut flera gånger drack vatten i omgångar och bäddade ordentligt i lådan. 
Kvart över sex på morgonen kom första valpen ut den röda tiken ( 245g), nu ringde jag över min granne/vännina för stöd och hjälp.
Vad skönt det var att ha hjälp vid valplådan!
Jag kan erkänna att jag var lite mosig efter nattens vakande/halvsovandes. En timme och tjugo min senare kom nr två en svart hane (210g), sen timme senare ändå en röd hane(255g) och ytterligare en timme senare kom den svarta hanen (210g) med lite vitt på bröstet.  
När vi suttit och tittat på valparna och sett att alla åt och var nöjda och kunde gissa på Dollys lugn att det var klart, kilade min granne till jobbet. Jag bäddade rent i valplådan, tog en dusch och fick i mej något välbehövligt att äta, sen slocknade jag på madrassen bredvid valplådan, hur länge jag sov där vet jag inte. 
När jag vaknade var det första jag såg fyra sovandes valpar och Dolly som kisade lite på mig. 
Vilken morogn !
 
Bilder kommer !!! 
 
Men valparna ska få vara ifred till imorgon hade jag tänkt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0